تعمیر دستگاه اسپرسوساز خانگی

تعمیر دستگاه اسپرسوساز خانگی

تعمیر دستگاه اسپرسوساز خانگی و ویژگی های آن در سایت بپاکافه بررسی خواهیم کرد.

کاربرد دستگاه اسپرسوساز خانگی

اسپرسو محبوب ترین نوع قهوه که افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است. این امر موجب شده است که دستگاه اسپرسوساز خانگی متقاضیان زیادی داشته باشد. در این بخش از مقاله به کاربرد ها و ویژگی های اسپرسوساز خانگی می پردازیم و انواع برند های فعال و باکیفیت در این زمینه را بررسی می کنیم. یکی از مزیت های اسپرسوساز خانگی ، داشتن قیمت نسبتا مناسب و اندازه متعادل می باشد. این دستگاه با ابعاد مناسب خود ، فضای بسیار کمی را اشغال می کند. بنابراین برای آشپزخانه و محل کار با فضای کوچک نیز ایده آل می باشد. همچنین نگهداری خوب و مناسب از دستگاه اسپرسوساز به شما کمک می کند تا در زمان طولانی تر به تعمیر دستگاه اسپرسوساز خانگی نیاز پیدا کنید.

تعمیر دستگاه اسپرسوساز خانگی
تعمیر دستگاه اسپرسوساز خانگی در خانه

مدل های مختلف اسپرسوساز خانگی

از برندهای باکیفیت و قیمت مناسب در این زمینه می توان به دلونگی ، زیگما ، مباشی ، تکنو ، اسپرسوساز نوا ، گوسونیک و … اشاره کرد. اسپرسوسازهای خانگی به مدل های  مختلف مانند مدل های دستی ، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم می شوند. درنتیجه لازم است اسپرسوساز مورد نیاز خودتان را مشخص کنید و قبل از تهیه اسپرسوساز خانگی ، درباره انواع مدل های آن اطلاعات کسب کنید.

مدل دستی اسپرسوساز : به طور خلاصه در این مدل از اسپرسوسازها با کمک اهرم و نیروی فشار دست ، فشار لازم برای عبور آب جوش از پودر قهوه فراهم می شود.

مدل نیمه اتوماتیک : این نوع از اسپرسوساز ، در اکثر خانه ها و کافی شاپ ها استفاده می شود. نیمه اتوماتیک بودن دستگاه بدین معناست که کارهای نهایی سرو قهوه مانند ترکیب اسپرسو با شیر ، فوم و تهیه موکا و کاپوچینو و … باید به روش دستی انجام شود.

مدل تمام اتوماتیک : با کمک این مدل میتوانید کلیه مراحل حاضر شدن قهوه را در انواع مختلف ، تنها با فشردن چند دکمه به دستگاه بسپارید. اگر مایلید با دستگاه اسپرسوساز  علاوه بر اسپرسو ، موکا ، کاپوچینو و قهوه نیز حاضر کنید ، بهتر است از مدل تمام اتوماتیک استفاده نمایید.

تعمیر دستگاه اسپرسوساز خانگی

برای خرید اسپرسوساز خانگی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در صورتی که از علاقمندان به قهوه می باشد و میخواهید اسپرسوساز خانگی تهیه کنید ؛ لازم است پیش از خرید نکاتی را رعایت نمایید تا از انتخاب خود راضی باشید.

نکته اول توجه به توان و قدر موتور پمپ آب و بخار آب می باشد. زیرا میزان حرارت و شدت پمپ آب ، با کیفیت اسپرسو و کرمای تولید شده ارتباط مستقیم دارد. نکته دوم ، باکیفیت بودن پرتافیلتر اسپرسوساز می باشد. بهتر است جنس دسته و قسمت های مختلف پرتا فیلتر باکیفیت و مقاوم باشد. پرتا فیلترها در سه دسته بدون نازل ، تک نازل و چندنازل تولید می شوند. کیفیت خوب و مناسب پرتافیلتر دستگاه اسپرسوساز ، در تولید کرمای اسپرسو نقش بسزایی دارد.

همچنین برخی از اسپرسوسازها دارای آپشن های کاربردی و خلاقانه ای می باشند. به طور مثال داشتن فیلترتسویه آب ، حرارت دهی به فنجان ، توانایی آسیاب کنندگی و….

نکات تعمیر دستگاه اسپرسوساز خانگی

برخی مشکلات رایجی وجود دارند که ممکن است برای دستگاه اسپرسوساز خانگی رخ دهد. در این بخش از مقاله به بررسی مشکلات می پردازیم و نحوه رفع یا تعمیر آن را بررسی می کنیم. در صورت یادگیری فوت و فن ها و یادگیری آموزش تعمیر اسپرسوساز میتوانید دستگاه خودتان را تعمیر کنید.

  • فعال کردن دکمه و عدم خروج اسپرسو از دستگاه : ممکن است در این شرایط ، مشکلاتی در بخش های مختلف مانند : خرابی یا رسوب در پمپ دستگاه ، عدم وجود آب کافی در مخزن ، مقدار بیش از حد پودرقهوه وجود داشته باشد.
  • وجود تفاله در اسپرسو نهایی : ایجاد مشکل و استاندارد نبودن سبد فیلتر اسپرسوساز.
  • نشت آب از دستگاه : خرابی و شکستگی یا پارگی در لوله های اسپرسوساز.
  • ایجاد صداهای زیاد و نامعقول از اسپرسوساز : ممکن است آب کافی در مخزن وجود نداشته باشد.

در صورتی که پس از بررسی هریک از مشکلات ذکرشده و انجام راه حل های رفع آن ، به نتیجه نرسیدید و دستگاه همچنان دچار مشکل بود و علت هایی غیر از علت های ذکرشده را داشت ؛ حتما برای تعمیر دستگاه اسپرسوساز خانگی با شماره تماس سایت بپاکافه در ارتباط باشید تا تکنسین های ما ، در اسرع وقت مشکلات شما را برطرف کنند.

تعمیر دستگاه اسپرسوساز خانگی

استفاده صحیح از اسپرسوسازها

زمانی که از دستگاه اسپرسوساز ، به خوبی نگهداری کنید و به شیوه صحیح با آن کار کنید؛ مطمئن باشید طول عمر و کیفیت اسپرسو در زمان های بسیار طولانی حفظ خواهد شد. بهتر است پیش از شروع به کار با هرمدل دستگاهی که تهیه می کنید ، دفترچه راهنمای آن را مطالعه فرمایید. دقت کنید محل مناسبی را برای قرارگیری دستگاه انتخاب نمایید تا نزدیک گاز و فر نباشد و حرارت به بخش های خارجی آن وارد نشود. حواستان باشد دستگاه را پس از استفاده خاموش کنید. با کمک سرکه سفید دستگاه را تمیز کنید و مانع از ایجاد جرم و رسوب شوید.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *