انواع دستگاه قهوه ساز

انواع دستگاه قهوه ساز

 

انواع دستگاه قهوه ساز

 

به وسیله ای که با آن می توانیم قهوه درست کنیم قهوه ساز می گویند .اما این کلمه  معمولا برای قهوه ساز های برقی که  برای تهیه قهوه های فیلتری  مناسب است به کار می‌رود.انواع دستگاه قهوه ساز را در بپا کافه پیدا کنید .

 

انواع دستگاه قهوه ساز

  • کِمِکس
  • آئروپرس
  • فرنچ پرس
  • موکاپات
  • دله عربی
  • قهوه ساز ویتنامی
  • سایفون
  • قهوه جوش ترک
  •  پرکولاتور
  • وی 60

 

 

انواع دستگاه قهوه ساز

کِمِکس

کمکس (chemex) بیشتر شبیه  اثر هنری می باشد تا قهوه ساز، به طوری که بعضی افراد از آن برای تزئیین  خانه یا کافه استفاده می‌کنند. این قهوه ساز از آغاز  سال 2000 بسیار محبوب شد و در بیشتر کافه ها  می‌توان یکی از آن‌ها را دید . قهوه‌ای که به وسیله ی  این قهوه ساز تهیه  می‌شود یک قهوه ی  نسل سومی است.

 

 

انواع دستگاه قهوه ساز
انواع دستگاه قهوه ساز

آئروپرس

اگر وقتی که می خواهید بروید سفر و یا سرکار هستید و نمی توانید از قهوه خوردن دل بکنید . و کیفیت قهوه هم برایتان خیلی مهم است از  ائروپرس استفاده کنید هم به صرفه می باشد و هم هزینه کمتری روی دست شما می گذارد .

این دستگاه یک سیستم قهوه ساز اصلی دارد ، و همچنین 350 فیلتر ایروپرس دارند که توسط نگهدارنده نگه داشته می شود . ائروپرس شبیه قهوه ساز های دیگر می باشد  و از یک پیستون برای عبور آب از قهوه استفاده می‌کند؛ شیوه ای  که ممکن است برای بسیاری از قهوه سازها  آشنا به نظر بیاید .

 

انواع دستگاه قهوه ساز
انواع دستگاه قهوه ساز

فرنچ پرس

وقتی حرف از قهوه ساز فرنچ پرس به زبان می‌آید باید اعتراف کنم که این دستگاه در مقایسه با دیگر قهوه سازها بسیار خارق العاده  است و امروزه انواع متنوعی از آن در بازار موجود می باشد .

که می‌توانند  افراد با سلیقه‌های مختلف را راضی نگه دارند ؛ از مسافرها گرفته تا طرفداران قهوه سازهای شیشه‌ای و قهوه سازهایی که از استیل‌های ضد زنگ درست  شده‌اند.

البته با وجود این تفاوت‌ها باید بگویم که قهوه ی به دست آمده از تمام این دستگاه‌ها یکی می باشد و ممکن است طعم آن فقط با توجه به مقدار آبی که استفاده می‌کنید، متفاوت باشد بنابراین اگر از طعم قهوه خود راضی نیستید به جای این که قید تهیه قهوه در خانه را بزنید، عیب کارتان را بسنجید .

 

انواع دستگاه قهوه ساز

موکاپات

برای درست کردن قهوه با استفاده از موکاپات ابتدا محفظه زیرین را با آب سرد پر می‌کنید.آب داخل آن پس از جوشیدن با فشار زیاد به قسمت های بالایی که قهوه آسیاب شده را در خود جای می‌دهد، وارد می‌شود. پس از آن قهوه آماده از فیلتر میگذرد و دوباره با فشار به سمت بالاتر و درون قوری جمع کننده می‌ریزد. به همین سادگی قهوه شما آماده است تا آن را نوش جان کنید.

 

 

انواع دستگاه قهوه ساز

دله عربی

قهوه عربی یکی از قهوه‌های بسیار محبوب در جهان است که اغلب روی ذغال و با قهوه جوش مخصوصی به نام دله که غالبا از جنس برنج که طلایی رنگ است درست می شود .

 

 

انواع دستگاه قهوه ساز

قهوه ساز ویتنامی

همانطور که از عکس این نوع قهوه ساز می توان گفت  روش کار با آن بسیار ساده و راحت است . از قهوه ساز ویتنامی معمولا در قهوه های یخی و شیرین استفاده می شود .

طرز کار با این قهوه ساز به این شکل می باشد .که  ابتدا داخل یک  لیوان شیشه ای، مقداری شیر غلیض شده  را ریخته و سپس قهوه‌ساز را روی دهانه لیوان قرار می دهند ، فیلتر رویی را برمی دارند و به مقدار کافی پودر قهوه می ریزند ؛ فیلتر رویی را روی پودر قهوه نشانده، آب جوش ریخته و درپوش را می گذارند.

بعد از انجام این مراحل پس از گذشت چند دقیقه عصاره قهوه به‌صورت قطره‌ای از زیر قهوه‌ساز به داخل لیوان می ریزد و اینجاست که باید قهوه و شیر غلیظ شده را با هم ترکیب کرد و پس از اضافه کردن یخ به آن میتوانید آن را  نوش جان  کنید.

 

انواع دستگاه قهوه ساز

سایفون

سایفون یک قهوه ساز بسیار خارق العاده  می باشد. که از دو حباب شیشه‌ای روی هم تشکیل می شود. و در آن از فشار بخار و خلاء برای تهیه قهوه استفاده می‌شود.

 

انواع دستگاه قهوه ساز

قهوه جوش ترک

قهوه جوش ترک در واقع نوعی قوری مخصوص درست کردن قهوه ترک می باشد . جنس این قهوه جوش مسی است اما جنس برنجی، رویی، نقره‌ای و گاهی طلایی نیز دارد. معمولا نتیجه نهایی این نوع قهوه ساز، قهوه‌ای عالی با کفی خوش رنگ و زیبا است.

 

انواع دستگاه قهوه ساز

 پرکولاتور

اگر قبلا با این دستگاه کار نکردید باید این را  بدانید، محفظه بالا و سبد فیلتر دستگاه پرکولاتور را بردارید. مقداری آب گرم کنید و بعد آن را به داخل محفظه فیلتر بریزید. سپس سبد فیلتر را داخل دستگاه قرار دهید ، بعد قهوه خرد شده‌ی دانه درشت را درون فیلتر بریزید و پرکولاتور را روی اجاق گاز بگذارید تا قهوه شما دم بکشد.

 

 

 

انواع دستگاه قهوه ساز

وی 60

وی 60 را می‌توان  یکی از ساده‌ترین قهوه سازهای موجود در دنیا نام برد که با آن می‌توان یک قهوه دمی ساده درست کرد. این نوع قهوه ساز به قدری ساده و قابل حمل است .که شما می‌توانید از آن برای تهیه قهوه در هر مکانی حتی در طول سفر استفاده نمایید .

علاوه بر این سرعت عمل آن نیز تا حدود زیادی بالاست و در کوتاه ترین زمان ممکن قهوه‌ای تازه و خوش طعم را به شما تحویل می‌دهد.

 

مطالب مرتبط:

 

کافه سیار، آسیاب قهوه، نصب دستگاه اسپرسو، دستگاه اسپرسو، تعمیر دستگاه اسپرسو، تجهیزات کافه رستوران، ماشین اسپرسو، سرویس دستگاه اسپرسو ، انواع دستگاه قهوه ساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *