اسپرسوساز نیمه صنعتی

اسپرسوساز نیمه صنعتی

امروز میخواهیم به بررسی اسپرسوساز نیمه صنعتی در سایت بپاکافه بپردازیم و به سوالات متداول دوستداران اسپرسو پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

اسپرسوساز نیمه صنعتی چیست ؟

حتما برای خرید دستگاه تولید کننده اسپرسو ، با مدل های مختلف و متنوع رو به رو شدید و نمی دانید کدام مدل را تهیه کنید. در این مقاله می خواهیم اسپرسوساز نیمه صنعتی را بررسی کنیم . اسپرسو یکی از قهوه های پرطرفدار و دلنشین محسوب می شود. بنابراین تقاضا برای تهیه مناسب ترین دستگاه  و بهترین روش تولید ، زیاد می باشد.

دستگاه های مختلفی در زمینه تولید اسپرسو در بازار وجود دارند که به سه دسته تقسیم می شوند :

  1. اسپرسوساز نیمه صنعتی
  2. دستگاه اسپرسو صنعتی
  3. دستگاه اسپرسو خانگی

اسپرسوساز نیمه صنعتی

در صورتی که صاحب کافی شاپ یا مغازه قهوه فروشی هستید که روزی کمتر از 20 شات اسپرسو نیازدارید ؛ اسپرسوساز نیمه صنعتی برای شما مناسب می باشد. همچنین برای مغازه قهوه فروشی دستگاه اسپرسوساز با یک هدگروپ ، نیاز شما را بر آورده می کند. بدین شکل هزینه کمتری نیز پرداخت می کنید. توان موتور این مدل اسپرسوساز از مدل خانگی بیشتر و از مدل صنعتی کمتر است. اگر میخواهید یک اسپرسوساز باکیفیت و مناسب در محل کار ، شرکت ها ، کافه های تازه تاسیس و مغازه های کوچک نو پای خود داشته باشید؛ این مدل را به شما پیشنهاد می کنیم. برای کافه ها نو پا و استفاده های محدود از دستگاه نیمه صنعتی ، میتوانید مدل های چینی مانند جیمیلای را تهیه کنید. همچنین برای استفاده های بیشتر و تهیه مدل های باکیفیت تر و استیل ، از دستگاه های ساخت ایتالیا مانند بیزرا یا گریماک استفاده کنید.

انواع برند های مختلف در زمینه تولید دستگاه نیمه صنعتی تولید اسپرسو فعالیت می کنند. برند هایی مانند نوا ، دلونگی ، بارنی ، ونیز ، گاستروبک … در این زمینه موجود اند.

عملکرد دستگاه تولید کننده اسپرسو نیمه صنعتی

همانطور که ذکر کرده ایم این نوع از اسپرسوساز برای مغازه های قهوه فروشی و کافه هایی با روزانه حداکثر تولید 20 شات مناسب می باشند. میتوانید از تک گروپ و دو گروپ براساس نیاز خود به میزان تولید اسپرسو ، انتخاب کنید. دقت داشته باشید که فشار پمپ آب یا همان قدرت موتور اسپرسوساز ، کیفیت آن را جدا از هر برندی که دارد ؛ تعیین می کند. بنابراین قدرت و کیفیت دستگاه به بار موتور آن وابسته است.

اسپرسوساز های نیمه صنعتی ابعاد استاندارد و مناسبی دارند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند. همچنین اگر مصارف خانگی تاحدودی بالایی دارید میتوانید این اسپرسوساز را تهیه کنید. بهتر است دستگاهی که تهیه می کنید جنس بدنه استیل داشته باشند و ترجیحا پلاستیکی نباشند. بدین شکل بدنه استیل نسبت به حرارت مقاوم تر خواهد بود.

اسپرسوساز نیمه صنعتی برند نوا

مراحل کار با اسپرسوساز

ابتدا پودر قهوه آسیاب شده و مناسب برای اسپرسو را درون پرتافیلتر بریزید ، به گونه ای که به خوبی فشرده شود. اگر پودر قهوه به خوبی فشرده نشود ؛ اسپرسو رقیق می شود و از کیفیت خوبی برخوردار نخواهد بود. برای فشرده سازی ، لازم است از ابزارهای مناسب برای این کار مانند تمپر بهره مند شوید. درون مخزن آب دستگاه آب میریزید و سپس با فعال کردن دستگاه ، اسپرسوی باکیفیت و با کرمای فوق العاده خود را میتوانید تهیه کنید.

نگهداری از دستگاه

پس از هربار استفاده از دستگاه اسپرسوساز ، آن را شستشو دهید تا مشکلات احتمالی پیش نیاید و اسپرسوساز ها دچار مشکل در عملکرد خود نشوند.

  1. هدگروپ را از دستگاه اسپرسوساز جداکنید
  2. بشویید و پودر قهوه را جدا کنید
  3. میتوانید مواد ضدعفونی را در هدگروپ قراردهید
  4. چند ثانیه دستگاه را روشن کنید

پس از تهیه اسپرسو و کار با دستگاه اسپرسوساز ، بهتر است پورتافیلتر و سینی چکه گیر را تمیز کنید. دقت داشته باشید آب مورد استفاده در دستگاه فاقد مواد معدنی و املاح باشد تا در بخش های مختلف دستگاه رسوب جمع نشود و مشکلی رخ ندهد. میتوانید از سرکه به همراه آب برای شستشوی اسپرسوساز استفاده کنید اما توجه کنید بعد از آن هیچ اثری از سرکه نباید در دستگاه باقی بماند. در صورت مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه های مختلف میتوانید مواد شوینده مناسب را برای تمیزکردن قسمت های مختلف به کارببرید. اگر نسبت به شستشو و تمیزکردن بخش های مختلف دستگاه اقدام نکنید به تعمیر دستگاه اسپرسوساز نیاز پیدا می کنید.

اسپرسوساز نیمه صنعتی

نتیجه گیری

برای تهیه دستگاه اسپرسوساز مطابق با نیاز خود ، بهتر است در رابطه با سه نوع اسپرسوساز ذکرشده مطالعه انجام دهید و بهترین انتخاب را داشته باشید. اسپرسوسازها براساس توان موتور و تعداد هد گروپ های خود به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. شما براساس نیاز روزانه و میزان مصرفی که از این دستگاه خواهید داشت ؛ بهترین نوع آن را انتخاب نمایید و از اسپرسو با کرمای خوش طعم خود لذت ببرید.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «اسپرسوساز نیمه صنعتی»

  1. دستگاه اسپرسو من خراب شده بود اما کادر مجرب بپا کافه خیلی بهتر تعمیر کردن ممنون از زحمات بسیارتان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *