علت کف نکردن دستگاه اسپرسو

علت کف نکردن دستگاه اسپرسو که در سایت بپاکافه به تحلیل آن میپردازیم

علت کف نکردن دستگاه اسپرسو

اگر از طرفداران قهوه هستید حتماً با دستگاه اسپرسو ساز آشنایی داریم. این دستگاه علاوه بر مزیت های بسیار فراوانی که دارد گاهی می‌تواند برای صاحبانش دردسرساز باشد و آنها را ناچار به تعمیر آن بکند در این مقاله قرار است یکی از مشکلاتی که برای یک دستگاه اسپرسو ساز می تواند به وجود بیاید را بررسی کنیم.
علت کف نکردن دستگاه اسپرسو ما چیست؟
یکی از زیبایی هایی که اسپرسو دارد تولید کف هست و همین ، میتواند به قهوه ما ظاهری زیبا تر و طعمی دلپذیر تر را بدهد. اما چرا گاهی این اتفاق نمی افتد؟
دلایل آن ، گاه میتواند بسیار ساده و گاهی بسیار پیچیده باشد،اما خوشبختانه دلایلی که حل آن ها آسانتر است بیشتر هستند و لازم نیست که خیلی برای اسپرسوساز خود نگران باشید.

خروجی اسپرسوسازتان را نگاه کرده اید؟

گاهی ممکن است به دلیل تمیزنبودن خروجی اسپرسوساز ، دستگاهتان کف درست نکند.باقی مانده شیر درون آب در خروجی دستگاه میتواند باعث انسداد خروجی بشود. به همین دلیل بهتر است که به خروجی اسپرسوساز خود نگاهی بیندازید،شاید بتوانید مشکل را حل کنید!

شاید مشکل از قهوه مصرفی تان باشد!

بله، درست شنیدید، شاید مشکل از قهوه ای هست که از آن استفاده میکنید،پیشنهاد ما این است که از پودر قهوه با کیفیت استفاده کنید . دقت کنید که قهوه تان کهنه نباشد ، یعنی از برشته شدن قهوه تان بیش از چند هفته نگذشته باشد. اگر دانه های قهوه تان در بیش از ۴۸ ساعت گذشته بو داده شده اند ، ممکن است انتظار شما برای تهیه کرم (کف) کمی دور از انتظار باشد.

علت کف نکردن دستگاه اسپرسو

قهوه تان را چگونه آسیاب کردید؟

از مهم ترین علت های کف نکردن دستگاه اسپرسو میتواند نحوه آسیاب کردن باشد.برای آسیاب کردن باید قهوه را ۲۰ کیلو فشار بدهید .فشار آب دستگاه گاهی تا ۹ بار ۹ اتمسفر قرار میگیرد. شماره آسیاب اسپرسو در دستگاه های مختلف متفاوت است . اگر از دستگاه خود کم استفاده میکنید اجازه دهید که چند ثانیه آب از آن خارج شود تا فشارش گرفته بشود و قهوه تان نسوزد!

علت کف نکردن دستگاه اسپرسو

دمای آب هم مهم هست!

دقت کنید که آب مصرفی تان نه خیلی داغ باشد و نه سرد . دمای تعادل میتواند بهترین نتیجه را به شما بدهد. دمای آب حدودا ۲۰۰ درجه فارنهایت باشد و فیلتر پورتافیلتر نباید انقدر سرد باشد که تاثیر زیادی بگذارد.علاوه بر این میزان مواد اولیه (آب _ قهوه) بهتر است مظابق با دستورالعمل تهیه اسپرسو مناسب باشد.

مشکل میتواند از فشار هم باشد!

اگر مشکل از فشار دستگاه باشد, تولید کف یا به مقدار اندکی میباشد و یا اصلا کفی درست نمیشود.اگر تهیه یک شات کم تر از ۱ ثانیه و بیشتر از ۳۰ ثانیه طول بکشد، دستگاه خود را تعمیر کنید .و اگر باز هم مشکل دستگاه تان حل نشد ، بهتر است آن را به یک تعمیرکار بدهید تا مشکل تان را به صورت جدی حل کند و اسپرسوسازتان را سرویس کند!

علت کف نکردن دستگاه اسپرسو

بیشتر تمرین کنید.

بله ، گاهی فقط باید بیشتر تمرین کنید تا دستتان راه بیفتد تا بتوانید کفی که مطلوب تان هست را درست کنید و از نوشیدن قهوه اسپرسو خود لذت ببرید.

کف قهوه چیست؟

کف یک فوم به رنگ برنزه یا قهوه ای مایل به قرمز هست که روی یک شات اسپرسو قرار دارد. فشاری که در اسپرسو ایجاد میشود آب را تا حدی تجزیه میکند که حباب های کوچک (که در حقیقت حباب های کوچک کربن دی اکسید در قهوه هستند) در آن ایجاد میشود.
برخی از محبوب ترین نوشیدنی هایی که با شات اسپرسو و با افزودن مقدار کمی شیر بخار پز یا فرم داده شده تهیه میشوند شامل این موارد هستند:
کاپوچینو، ماکیاتو، فلت وایت، کورتادو

علت کف نکردن دستگاه اسپرسو
امیدوارم که این مطالب برای شما مفید باشد و بتوانید یکی از مشکلات اسپرسوساز خودتان را رفع کنید(: .

مطالب مرتبط:
کافه سیار، آسیاب قهوه، نصب دستگاه اسپرسو، دستگاه اسپرسو، تعمیر دستگاه اسپرسو، تجهیزات کافه رستوران، ماشین اسپرسو، سرویس دستگاه اسپرسو 

1 دیدگاه دربارهٔ «علت کف نکردن دستگاه اسپرسو»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *