آسیاب قهوه نوا

آسیاب قهوه نوا

آسیاب قهوه نوا را در سایت بپاکافه ، از زاویه های مختلف بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 آسیاب قهوه نوا و تاثیر آسیاب قهوه

قهوه از پرخاصیت ترین و آرامش بخش ترین نوشیدنی ها برای درصد زیادی از افراد می باشد. برای اینکه بتوان با طعم تازه و خوش عطر از نوشیدن قهوه لذت برد.آسياب كننده هاي قهوه عملكرد بسيار مناسبي را دارند و از قهوه درشت ،پودر قهوه را براي ما آماده مي كند. دقت داشته باشيد لازم است تا دستگاه آسياب كننده عملكرد و كارايي بسيار خوبي داشته باشند تا بتوانند قهوه يكدست و مناسبي را براي ما آماده كنند.

براي داشتن يك قهوه خوش طعم و عطر لازم است تا آسياب مناسبي روي آن انجام گيرد. شما ميتوانيد براساس علاقه  و نوع قهوه دلخواهتان ، اندازه قهوه آسياب شونده را تنظيم كنيد. دقت داشته باشيد هماهنگ و يكدست بودن اندازه و نوع پودر قهوه توليدي بسيار مهم است. زيرا اين مورد در طعم و مزه قهوه شما اثر ميگذارد. آسياب قهوه نوا از برند هاي باكيفيت و مناسبي مي باشد كه به خوبي اين عمل را انجام مي دهد.

آسیاب قهوه نوا
آسیاب قهوه نوا در مدل هاب مختلف

انواع مدل هاي آسياب قهوه

همانطور كه گفته شده پودر قهوه در طعم آن بسيار نقش موثري دارد. اگر از علاقمندان به قهوه يا كافه دار هستيد ؛ تهيه دستگاه آسياب قهوه براي خود را ضروري بدانید  تا براساس بهترين آسيابي كه صورت ميگيرد ؛ قهوه را تازه و منحصر به فرد ميل كنيد. آسياب قهوه نوا يكي از آسياب هاي بسيار پرطرفدار و باكيفيت مي باشد كه در ادامه به بررسي دقيق شيوه كار آن مي پردازيم.

 آسیاب کننده های مختلف براساس عملکرد

انواع آسياب هاي قهوه براساس اندازه اي كه قهوه را آسياب مي كنند و نوع ساختاری که دارند به مدل هاي مختلف تقسيم مي شوند.

انواع آسياب شامل : تيغه اي ، دنده اي ، دستي و برقي مي باشند. مدل هاي تيغه اي و دنده اي بيانگر ساختار آسياب و مدل هاي برقي و دستي بيانگر عملكرد آسياب مي باشند. شما ميتوانيد برحسب نوع استفاده خود از آسياب قهوه ، مدل خانگي يا صنعتي آن را تهيه كنيد.

آسیاب قهوه نوا
آسیاب قهوه نوا با قابلیت تنظیم

بررسی مزایا و معایب انواع آسیاب قهوه

آسياب هاي قهوه مدل تيغه اي : اين مدل از آسياب عملكرد خود را با تيغه هاي تيز انجام مي دهد. اين نوع از آسياب ، جهت پودر كردن مقدار استاندارد و كمي از قهوه و مصارف خانگي رضايت بخش مي باشد و براي آسياب در حجم هاي بالا مناسب نيست. قيمت مناسب و به صرفه و دسترسي آسان از مزاياي ديگر اين آسياب مي باشد. يكي از مشكلات موجود در اين آسيباب افزايش دما حين كاركرد و درنتيجه تغيير طعم قهوه مي باشد.

آسياب هاي قهوه مدل دنده اي : در اين مدل ، اساس كار دستگاه براساس چرخ دنده مي باشد. مدل دندنه اي دوام و قدرت بالايي دارد . با كمك اين آسياب ميتوانيد به تنظيم ميزان اندازه پودر قهوه بپردازيد و از اين نظر مزيت خوب و پرطرفداري محسوب مي شود. زيرا قهوه را براي دستگاه هاي مختلف به درست ترين اندازه تبديل كنيد. اين دستگاه قيمت بالاتري نسبت به ساير دستگاه هاي آسياب دارد و شستشوي آن سخت و دشوار مي باشد.

آسياب قهوه دستي و برقي : اين مدل كاركرد كاملا دستي دارد و نوع و تيزي تيغه آن مهم است. شما ميتوانيد براي مصارف شخصي و خانگي از اين آسياب استفاده كنيد و لذت ببريد. آسياب هاي برقي كه تيغه هاي استيل ضد زنگ مي باشند و براي آسياب قهوه به كار گرفته مي شود. نكته اي كه وجود دارد اين است كه شما مي توانيد از آسياب برقي قهوه براي خرد و پودر كردن انواع ديگري از مواد مانند ، ادويه هاي مختلف و زعفران استفاده كنيد.

بررسي برند نوا

برند نوا ، در توليد تجهيزات منحصر به فرد و باكيفيت در زمينه قهوه بسيار محبوب مي باشد. نوا با توليد اسپرسوساز هاي مرغوب ، اوج گرفت و در حال حاضر آسياب هاي قهوه اين برند نيز ، محبوب مي باشد. اين برند انواع مختلفي آسياب قهوه طراحي و توليد كرده است.

آسیاب قهوه نوا مناسب مصارف خانگي و انواع كافي شاپ ها مي باشد. اين برند ، يك دستگاه مناسب و باكيفيت را باقيمت ايده آل و به صرفه در اختيار شما قرار مي دهد.

اين نوع از آسياب قهوه به شما امكان تنظيم نرمي و زبري پودر قهوه توليد شده را مي دهد. معمولا صداي كمي توليد مي كنند و از اين نظر مزيت خوبي دارند. با آسياب قهوه نوا مي توانيد نوع پودر قهوه موردنظر را براساس نياز و خواسته خود تنظيم كنيد. به طور مثال اگر قصد استفاده از پودر قهوه براي دستگاه اسپرسوساز ، قهوه سازهاي مختلف و حاضركردن قهوه هاي دمي را داريد بهترين انتخاب استفاده از آسياب قهوه مناسب و استاندارد مي باشد. يكي از معروف ترين مدل هاي اين دستگله برقي نوا ، N600  مي باشد.

رگلاژ دستگاه آسياب كننده قهوه

در اين بخش از مقاله به بررسي رگلاژ دستگاه هاي آسياب كننده مي پردازيم. براي تشخيص اين موضوع كه آيا دستگاه ما به ريگلاژ شدن نيازدارد ياخير بايد مواردي بررسي شود. براي اين كار مقداري قهوه را در دستگاه ميريزيد تا نوع و اندازه پودر قهوه نهايي را بررسي كنيد. در صورتيكه اندازه پودر از اندازه نمك يا شكر درشت تر باشد؛ لازم است دستگاه رگلاژ شود. مورد  ديگه اي كه با آن ميتوان نياز آسياب قهوه را به رگلاژ شدن تشخيص داد ، شنيده شدن صداهاي غير عادي از دستگاه مي باشد.

چرا بهتر است خودمان قهوه را آسياب كنيم ؟

يكي از دلايلي كه پيشنهاد مي شود درست قبل از دم كردن قهوه  آن را آسياب كنيد؛ اين است كه طعم و عطر تازه و چشمگير آن را به طور كامل و به بهترين شكل حس كنيد. تهيه قهوه به صورت پودري و آماده طعم و عطر خوب كمتري را ايجاد ميكند. اگر از علاقمندان به قهوه يا از كافه دار ها هستيد ؛ بهتر است نسبت به تهيه آسياب قهوه اقدام كنيد. در اينصورت لذت نوشيدن قهوه هاي تازه و دلنشين را حس كنيد و اين حس را حین سرو قهوه به ديگران هديه كنيد.

مطالب مرتبط:

 

کافه سیار، آسیاب قهوه، نصب دستگاه اسپرسو، دستگاه اسپرسو، تعمیر دستگاه اسپرسو، تجهیزات کافه رستوران، ماشین اسپرسو، سرویس دستگاه اسپرسو 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *