تعمیر اسپرسو ساز گوسونیک

تعمیر اسپرسو ساز گوسونیک

تعمیر اسپرسو ساز گوسونیک ، در سایت بپا کافه به بررسی این موضوع می پردازیم.

تعمیر دستگاه اسپرسو ساز گوسونیک

قهوه یکی ازپرطرفدارترین نوشیدنی ها بین اکثر افراد می باشد. حس گرمی و آرامش بی نظیری را برای ما فراهم می کند ؛ بدین منظور امروزه دستگاه های قهوه ساز طرفداران زیادی دارند و افراد زیادی روزانه با این دستگاه ها در ارتباط اند. در صورت استفاده مداوم از دستگاه های اسپرسو ساز ، ممکن است مشکلاتی برای دستگاه ایجاد شود . در صورت بروز مشکل ، یکی از مناسب ترین راه حل ها اقدام به تعمیر دستگاه اسپرسو ساز می باشد.

چه مشکلاتی ممکن است در اسپرسو ساز گوسونیک رخ دهد ؟

همانطور که ذکر شد در صورت استفاده طولانی مدت و مداوم از دستگاه اسپرسو ساز، ممکن است مشکلاتی رخ دهد که با تشخیص و تعمیر درست در نهایت میتوانید به استفاده از این دستگاه ادامه دهید.

مشکلاتی که در اسپرسو سازها ممکن است رخ دهد عبارتند از : رسوب مواد در لوله ها ، کثیف شدن قطعات دستگاه ، ایجاد مشکلات در جریان برق ورودی ، ایجاد مشکلات در المنت و… می باشد. در ادامه به بررسی علائم و نشانه های این مشکلات می پردازیم.

علت نشت آب از اسپرسو ساز

یکی از مشکلاتی که احتمال بروز آن شایع است ؛  بروز کثیفی یا رسوب مواد در دستگاه می باشد. در صورتی که بخش های مختلف دستگاه اسپرسو ساز ، از قبیل شلنگ ها دچار کثیفی و درنهایت مسدود شدن بشود ؛ لازم است تمیز شوند تا شاهد نشت آب از دستگاه نباشیم.

در صورتی که لوله ها مسدود نبودند اما نشت آب اتفاق افتاد ، لازم است جهت تعمیر اسپرسو ساز را به تعمیرکاران ماهر نشان دهید.

یکی دیگر از مشکلاتی که به علت کثیفی و رسوب مواد در دستگاه بروز می کند ؛ تغییر طعم قهوه و بدمزه کردن آن می باشد. که با تمیزکردن مداوم قطعات ، طعم دلنشین اولیه  را مجددا میتوانید تجربه کنید.

تعمیر اسپرسو ساز گوسونیک
تعمیر اسپرسو ساز گوسونیک ، اسپرسو خوش طعم

چرا با اتصال دستگاه به برق ، آب گرم نمی شود؟

یکی از علت های مشکل در گرم شدن آب در مخزن دستگاه ، خرابی المنت ها و قطعاتی که در افزایش دما نقش دارند می باشد. علت دیگری که ممکن است رخ داده باشد ؛ نرسیدن جریان برق به دستگاه است. در این صورت با تعمیر قطعه آسیب دیده ، دستگاه درست می شود.

مشکلات پمپ دستگاه اسپرسو ساز گوسونیک

در صورتی که آب دستگاه کم باشد ، با روشن کردن پمپ اسپرسو ساز ، قهوه خارج نخواهد شد.همچنین ممکن است خارج نشدن اسپرسو به علت ایجاد رسوب در دستگاه باشد. دقت کنید کثیفی و رسوب قطعات و بخش های مختلف دستگاه می تواند مشکلات متعددی را به وجود بیاورد . زیرا در بیشتر موارد مشکلات ناشی از کثیفی بودند.

یکی دیگر از مشکلاتی که برای پمپ دستگاه ایجاد می شود میتوان به ایجاد صدای زیاد و ناخوشایند اشاره کرد. که علت این مشکل هم نبود آب کافی در مخزن دستگاه اسپرسو ساز می باشد.

چرا اسپرسو خروجی از دستگاه کف ندارد ؟

علت کف نکردن اسپرسو ممکن است به نوع پودر قهوه انتخابی شما مربوط باشد.همچنین فشار دستگاه در ایجاد کف موثر است. برای ایجاد شدن کف توسط دستگاه ، از آب و پودر قهوه به صورت متعادل و با تناسب استفاده کنید. میزان کثیفی دستگاه را بررسی کنید. در صورت چک کردن این موارد و نگرفتن نتیجه ، نسبت به تعمیر اسپرسو ساز اقدام فرمایید و از تعمیرکاران راهنمایی بگیرید.

در صورتی که در اسپرسو خروجی تفاله هایی را مشاهده کردید ؛ به بررسی سبد فیلتر بپردازید. به احتمال بالا سبد فیلتر دستگاه آسیب دیده است.

تعمیر اسپرسو ساز گوسونیک
تعمیر اسپرسو ساز گوسونیک در بپاکافه

عملکرد دستگاه اسپرسو ساز گوسونیک

دستگاه اسپرسو ساز ، به دو عامل به شدت وابسته است ؛ پمپ دستگاه و آب در دسترس دستگاه. آب دستگاه از دوطریق میتواند فراهم شود. آب درون مخزن اسپرسو ساز قرار بگیرد یا از طریق اتصال به لوله آب فراهم شود.این نکته را دقت کنید آبی که برای دستگاه اسپرسو تامین می شود؛ لازم است که تمیز باشد تا باعث بروز رسوب مواد در قطعات نشود.

نحوه ساخت اسپرسو در دستگاه بدین صورت است که آب جوش را با کمک پمپ همراه با فشار زیاد از پودر قهوه فشرده شده عبور می دهد.

بخشی به نام بویلر در دستگاه اسپرسو ساز گوسونیک وجود دارد که دمای آب را بالا می برد و مانع از ایجاد بخار اضافی می شود. نام دیگر بویلر، دیگ بخار است.

هد گروپ (آب با فشار به محفظه ای به نام هدگروپ وارد می شود) در دستگاه اسپرسو ساز های مختلف تعداد مختلفی دارد. در اسپرسو ساز های خانگی معمولا یک عدد هدگروپ به کارگرفته شده است.

پرتا فیلتر بخش دیگری از دستگاه است که متحرک می باشد. پودر قهوه در سبد پرتافیلتر قرار می گیرد.

نتیجه گیری

اسپرسو ساز گوسونیک یکی از پرطرفدارترین و باکیفیت ترین دستگاه های اسپرسوساز که در مدل ها بسیار متنوعی دارد. در صورت بروز هرگونه مشکل غیرعادی در عملکرد دستگاه یا تغییر طعم قهوه ، آن را بررسی کنید و در صورت نیاز با مشاوره  و کمک تعمیرکاران خبره ،نسبت به تعمیر اسپرسوساز گوسونیک خود اقدام کنید.

مطالب مرتبط:

 

کافه سیار، آسیاب قهوه، نصب دستگاه اسپرسو، دستگاه اسپرسو، تعمیر دستگاه اسپرسو، تجهیزات کافه رستوران، ماشین اسپرسو، سرویس دستگاه اسپرسو 

1 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر اسپرسو ساز گوسونیک»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *